Uncategorized

צעצועים ומשחקים מונטסוריים ככלי למידה

צעצועים מונטסוריים, משחקים מונטסוריים ככלי למידה

צעצועים מונטסוריים לילדים מאפשרים התפתחות פסיכולוגית ומוטורית תקינה. צעצועים אלו מבוססים על הגישה המונטסורית, אבל למרות שמדובר בגישה וותיקה  – ההתעניינות בה צוברת תאוצה בשנים האחרונות, כך שהם מתאימים לכל ילד וכל גישה חינוכית.

צעצועים מונטסוריים מאפשרים למידה עצמאית מגיל צעיר, בין השאר באמצעות משחקים התפתחותיים שמותאמים לכך ומונגשים לגילאים השונים.

אנחנו מזמינים אתכם להמשיך לקרוא ולגלות עוד על הצעצועים האלה, על הגישה שמאחוריהם ועל הדרך שלכם להבטיח שגם הילדים שלכם ייהנו מהצעצועים הכי טובים.

הגישה המונטסורית

הגישה המונטסורית מגיעה מאיטליה וקרויה בשפת המקור Metodo Montessori. הגישה קרויה על שם מי שייסדה אותה מריה מונטסורי.

מדובר בגישה חינוכית המקנה כלים לעצמאות מגיל צעיר והמבוססת על הסקרנות הטבעית של ילדים בגילאים צעירים. ילדים קטנים אוהבים לחקור דברים, לחוש מרקמים ולנסות להפיק מהם צלילים וליצור מבנים.

הגישה מאפשרת לילדים מגיל קטן לחוות בעצמם דברים, לאתגר את היכולות שלהם ובעיקר לפתח עצמאות. התוצאה היא ילדים שהופכים לבוגרים עם תחושת מוכנות, מסוגלות גבוהה ויכולת להתמודד עם כל אתגר

צעצועים מונטסורים לעידוד ההתפתחות

צעצועים מונטסוריים מעודדים למידה כיוון שהם מכילים צורות גאומטריות שונות, משלבים חרוזים ואותיות ושמים דגש רב על פיתוח תחושות ויכולות מוטוריות למשל השחלה, בניה, הרכבה, הברגה ועוד.

צעצועים מונטסוריים מגיעים מחומרים טבעיים כדוגמת עץ ובצבעים טבעיים, כך שהילד פחות מתמקד בעיצוב ויותר בפעולה הנדרשת.

כל אלו מותאמים לגיל של הילד ומאפשרים לו להתנסות במיומנויות שונות, לפתח את השליטה בידיים ואף לחקות את עולם המבוגרים באמצעות כלי מטבח קטנים, כלי עבודה או רופא.

המשמעות היא שהילד גדל בסביבה בוגרת ומתנסה בצורה בטוחה בפעילות יומיומית שגם מבוגרים עושים.

היתרונות ההתפתחותיים של משחקים מונטסוריים מבית קיפוד צעצועים

אצלנו בקיפוד צעצועים תמצאו צעצועים וערכות יצירה מקוריות ואיכותיות שעשויות מחומרי גלם טבעיים : צעצועי עץ יצירתיים, מארזים, ערכות יצירה והרכבה חוויתיות ליצירה רב-פעמית, פרטי אומנות ויצירה ובעיקר הרבה אהבה שנכנסת ישר ללב הילדים

הצעצועים שלנו מאפשרים משחק חופשי, יצירה ללא גבולות ובעיקר חוויה בלתי נשכחת שמעודדת התפתחות.

אנחנו בקיפוד צעצועים לוקחים את הגישה המונטסורית צעד אחד קדימה, כך שכל הצעצועים שלנו מעודדים חשיבה יצירתית, מפתחים את הדמיון ומשמחים הורים וילדים כאחד.

מנהלת הסטודיו והמעצבת הראשית שלנו היא אלכס חייקין, בוגרת תואר ראשון בעיצוב תעשייתי שמקפידה על דבר אחד – לעצב את הצעצועים בשיתוף עם קבוצות מיקוד של ילדים, מה שמבטיח התאמה מושלמת.

איך להבטיח מרחב פעילות אידיאלי למשחק?

המשמעות היא שאם אתם מחפשים צעצועים מונטסוריים לילדים – פנו אלינו והבטיחו שהילדים שלכם יקבלו את הטוב ביותר גם בתחום הזה. וטיפ מאיתנו : התאימו את מרחב המשחק לפעילות כדי להבטיח מיצוי מקסימלי של הזמן.

הרעיון שהוא שמרחב נוח ונגיש למשחק יעודד את הילד לפעילות. כאשר המשחקים יהיו נגישים לילד הוא יוכל לקחת אותם בעצמו לשבת ולשחק בהנאה.

הנגשה נכונה תאפשר לכל ילד לבחור את סוג המשחק האהוב עליו ולשחק בקלות. מעבר להנגשת המוצרים בצורה מותאמת בגובה הילד, חשוב ליצור עניין וגירוי סביב המשחק. המשחקים המונטסוריים עשויים מעץ ויש להם מראה אסתטי ונעים לעין.

לכן, חשוב להציג את הצעצועים בצורה הנכונה. קופסאות קרטון או קופסת משחק אטומה לא תמשוך את העין והילד לא ימהר לשחק ולגעת במשחק.

ההמלצה היא לאכסן משחקים בתפזורת בקופסאות שקופות דרכן ניתן  לראות את תכולתן. לעומת זאת, משחקים במקשה אחת כדוגמת מטבח עץ קטן או רכבת מעץ ניתן להניח בצורה גלויה ונגישה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *